Displayannonsering – en av flera alternativ att se över
Se till att du riktar dina annonser till specifika webbplatser, appar, plattformar eller för dina sociala medier. Displayreklam fångar ofta människors uppmärksamhet och uppmuntrar dem att köpa produkten. Men den leder också ofta till att människor köper produkten direkt. Målet med marknadsföringen är att skapa medvetenhet om ditt varumärke hos rätt personer.
Vill du vara synlig på olika nyhetssajter och webbplatser med en bannerannons för ditt företag? Då ska du fokusera på punkten displayannonsering. Du kan använda text, bilder, animationer och video för att skapa en annons som verkligen fångar ditt varumärkes intresse. Detta kommer att bidra till att ditt varumärke når ut och ses av fler människor. Displayreklam, även känd som räckvidds- eller bannerreklam, är ett kraftfullt sätt att öka medvetenheten om ditt varumärke bland din målgrupp.
Hur fungerar det med displayannonering?
Dessa annonser, som kallas “klickbara” annonser, kan placeras bredvid innehåll på webbplatser eller i program. De är vanligtvis responsiva och mobilanpassade så att användarna får en optimerad upplevelse oavsett vilken enhet de använder!
Annonsering i rörliga medier är ett av de nyaste och mest effektiva sätten att nå ut till din publik. Med rörliga bilder eller videoannonser på Youtube och Facebook kan du fånga deras uppmärksamhet omedelbart under bara några sekunder åt gången!
Blev du intresserad av att annonsera med hjälp av Google Ads?
Nå rätt människor.
Visningsnätverk är det perfekta sättet att nå ett stort antal webbplatser som alla är kategoriserade efter ämnesområde.
Det hjälper att annonsera på ett korrekt sätt.
Med den här tekniken är det möjligt att hitta den perfekta målgruppen för ditt budskap och rikta annonser till dem. Du kan se allt ifrån hur användaren rör sig i form av vilka hemsidor de besöker samt vad de faktiskt söker på. – om ni så vill nå vill nå idrottsintresserade människor, företagare i hela landet, fotbollsintresserade kvinnor i stockholmsområdet eller dom som bara besökt din webbsida. Fördelen med digitala marknadsföringskampanjer är att de är flexibla och kan anpassas efter dina behov. Du får veta effekten av varje kampanj löpande så det är lätt för dig att göra justeringar vid behov! Med räckvidden och möjligheten att rikta sig till en relevant målgrupp är displayannonsering ett effektivt sätt att marknadsföra specifika erbjudanden och skapa medvetenhet om ditt varumärke.
På denna bloggen kan du läsa mer om: Digital marknadsföring
Läs mer om sökmotoroptimering – Nå nummer 1.
Retargeting
Ett utmärkt sätt att påminna dina besökare om att de inte har bestämt sig än och kan behöva mer information, kanske för att det finns en annan produkt eller tjänst på marknaden just nu.
Retargeting-annonsen visas efter att någon har besökt vår webbplats men innan vi har vidtagit åtgärder i vissa fall – vilket innebär att den kan få dem att läsa om vad du har att erbjuda!
För att lära dig mer eller få hjälp kontakta gärna webstr.se
Läs gärna mer på vår hemsida om andra intressanta saker du funderat på här.
Leave a Reply